marcerwich.reismee.nl

Tijdmachine

Ik heb een grootse ontdekking gedaan: terug in de tijd reizen is mogelijk! Het enige wat ik daarvoor hoefde te doen was de bus nemen naar Trinidad. De prachtige natuur onderweg was slechts een voorbode van veel moois.

Dit tot Werelderfgoed verklaarde stadje is namelijk schilderachtig en tijdloos te noemen. De mensen spelen domino voor hun gekleurde huisjes, paard en wagen trekken langzaam over de keien voorbij en het centrale plein ademt een oase van rust uit. Het leven verloopt hier muy tranquillo. Het enige nadeel is dat voor mijn gevoel alle straten identiek zijn. Na een paar keer links-rechts heb ik het gevoel in een groot doolhof rond te dwalen.

Toch weet ik - leve mijn gebrekkige Spaans- altijd de weg naar Rosa te vinden. Zij is de gastvrouw van de casa particular waar ik verblijf, biedt me een prima kamer en geeft ´s ochtends en ´s avonds overvloedig te eten. Daarnaast vraagt ze door haar beperkte talenkennis het uiterste van mijn Spaans.

Ik heb echter niet al mijn tijd in Trinidad versleten. Samen met Thomas en Amy- zij verblijven in een casa dichtbij- ben ik een dagje naar het strand geweest. Dit was wel even lekker, omdat ik me al een tijdje niet zo goed voelde. Misschien was ik nog wel ondersteboven van ons bezoek aan de mooiste en meest bizarre discotheek die ik ooit gezien heb. In Disco Ayala klinken de hitjes hetzelfde, smaakt de mojito evengoed, maar er is één surrealistische factor: een schitterend grottencomplex dient als locatie.

Verder verwachtte ik ook het één en ander van de ´Valle de los Ingenios´. De boekjes stonden er vol van. Meer dan twee uitkijkpunten was het echter niet.

De trip van vandaag naar en door natuurpark Topes de Collantes was een stuk enerverender. De rit in de open truck voelde al bijzonder aan, het zwemmen bij een waterval was na een flinke klauterpartij helemaal adembenemend.

Morgenochtend zet ik koers naar Cienfuegos, om twee dagen later het vliegtuig naar Mexico te nemen. Maar goed, daarover later meer.

De groeten!

Marc

PS Foto´s kan ik hier niet online zetten. Probeer het morgen opnieuw.

Reacties

Reacties

ankie

hoop dat je weer wat opgeknapt bent. Zo verrassend is Trinidad toch niet? Het lijkt net Wassenaar :-), dat vind jij toch ook zo rustig? Goede reis naar Mexico en pas goed op jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!