marcerwich.reismee.nl

Liefde op het eerste gezicht

You never get a second chance to make a first impression. Nou, Mexico heeft indruk gemaakt. De loeiende hitte, de absurde regenbuien, de geweldige stranden, de oude Maya-steden, het eten, de gastvrije mensen, de levendige pleinen; het kan niet op. Ik ken haar nog maar vier dagen, maar toch, een opbloeiende liefde is in de maak.

In het weekend wist ik echter nog van niks. Ik nam afscheid van Thomas en Amy en pakte de bus naar Cienfuegos. Een aardige stad, maar lang niet zo mooi als Trinidad. Het kwam daarom goed uit dat juist die middag (14.45u Cubaanse tijd) de CL-finale gespeeld werd. Het was flink zoeken en een stevige wandeling, maar uiteindelijk zat ik toch maar mooi in een volgepakte hotelbar naar de wedstrijd te koekeloeren. Tsja, je bent liefhebber of niet...

Een dag later zat ik alweer in de auto met enkele Cubaanse gasten op weg naar Havana. Daar kon ik (kostenloos) tukken bij een jongen die ik op het toernooi had leren kennen. Is het schaken toch ergens goed voor. Veel geld had hij en zijn moeder niet, maar onder het mom mi casa es su casa werd alles in het werk gesteld om het mij naar de zin te maken. Zo ging hij op de bank slapen en mocht ik in zijn bed liggen. Een discussie was zinloos.

Wereldwonder

Maandag kwam ik in een geheel andere wereld terecht. In Cancún barst het namelijk van de grote hotels, schreeuwende bars en dikdoenerige Amerikanen. Deze overdaad aan kapitalisme kon en wilde ik niet aan na drie weken Cuba. Het kleine en nabijgelegen eiland Isla de Mujeres was daarom de ideale bestemming.

Na twee dagen relaxen vond ik het mooi geweest en inmiddels ben ik in het sfeervolle Valladolid beland. Dit stadje is omringd door prachtige cenotes en is een ideale uitvalsbasis voor een tripje naar Chichén Itzá, één van de zeven nieuwe wereldwonderen (zie foto´s). Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Morgen ga ik door naar de koloniale stad Mérida. Geen idee wat me te wachten staat, maar daarover kan ik jullie later bijpraten. Nu eerst mijn bed eens opzoeken!

Groeten,

Marc

PS: In ´Cuba´ staan enkele nieuwe foto´s en daarnaast heb ik een nieuw album aangemaakt.

Reacties

Reacties

ankie

Mooie foto's en een leuk verhaal.

Eveline

Leuk Marc! Ben jaloers :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!