marcerwich.reismee.nl

Van tempel tot beachbar

Twee nachtbussen had ik er vorige week voor over. In de eerste etappe van zes uur kon ik de slaap nauwelijks vatten. De airco stond op standje maximaal en dan is het plots bibberen met een korte broek en t-shirtje aan. Een nacht later was ik hier wel op voorbereid, maar had ik niet voorzien dat ik zo nu en dan bij een checkpoint door een gewapende militair wakker zou worden gemaakt om mijn spullen te doorzoeken.

Het was het echter allemaal meer dan waard. De Maya-tempels van Palenque zijn namelijk schitterend. In tegenstelling tot Chichén Itzá struikel je niet over de toeristen en verkopers en kun je vele tempels beklimmen. Mede door de ligging in de jungle en het spectaculaire uitzicht voelde ik me dan ook de koning te rijk, toen ik ´s morgens vroeg als een oude Maya-heerser over de stad uitkeek. Ook mijn wandeling, geheel alleen, door de jungle met links en rechts goed bewaarde resten was een bijzondere ervaring.

Na al deze indrukken en de lange reis kon ik een dagje later bijkomen op het hagelwitte en vrij ongerepte strand van Tulum. Erg mooi, maar ik kwam vooral om me voor de laatste keer te vergapen aan de pracht en praal van de Maya´s. Dat lukte en de foto´s tonen waarom.

Corona

Hierna vond ik het wel mooi geweest met het reizen en alle cultuur. Verandering van spijs doet eten, en dus zit ik nu al vier dagen in Playa del Carmen. Deze toeristische kustplaats is volstrekt inwisselbaar, maar door de vele winkels, bars en restaurants wel altijd levendig. In deze dagen ben ik veel opgetrokken met een Nederlander en een Ier en dat klikte goed. Het stappen was dan ook altijd lachen, gieren, brullen, mede door de Corona´s, tequillasen onze fijnbesnaarde gevoel voor humor.

Helaas komt aan alles een einde en vangt morgen het eerste deel van mijn terugreis aan. Ik vlieg dan naar Havana om een dag later de lange reis naar Amsterdam te vervolgen. De zes weken zijn omgevlogen en ik heb een geweldige tijd gehad. Hopelijk hebben jullie middels dit blog een beetje met mij kunnen meegenieten. Bedankt voor het lezen, de reacties en tot in het oranjegekleurde Holland!

Marc

Reacties

Reacties

ankie

goede terugreis en tot vrijdag

Eveline

Haha, je bent precies op tijd terug :) Goede reis en hopelijk tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!